tifyty

pure Java, what else ?

Gombvarrás

~/github/aptools$ mvn clean install
shell-init: error retrieving current directory: getcwd: cannot access parent directories: No such file or directory
pwd: error retrieving current directory: getcwd: cannot access parent directories: No such file or directory
pwd: error retrieving current directory: getcwd: cannot access parent directories: No such file or directory
chdir: error retrieving current directory: getcwd: cannot access parent directories: No such file or directory
chdir: error retrieving current directory: getcwd: cannot access parent directories: No such file or directory
Error occurred during initialization of VM
java.lang.Error: Properties init: Could not determine current working directory.
	at java.lang.System.initProperties(Native Method)
	at java.lang.System.initializeSystemClass(System.java:1115)

No ez mi lehetett? Nekem könnyű volt, mert én csináltam, és ezért beugrott, hogy mi ez a tageshit, de ha valaki így a blogon olvasva is rávágja, hogy mi történt, és mit kellett tenni, az előtt megemelem a nem létező kalapom, és elismerem, hogy vitathatatlanul sokat látott, és tapasztalt tevehajcsár, akivel félelem nélkül mernék nekivágni a Szaharának, feltéve, hogy rendelkezésre áll elég unit teszt.

Hint: a megoldás a következő volt:

cd
cd ~/github/aptools

De csak akkor kattints, ha már nagyon elkeseredett vagy!

És mivel régen volt savazás (sic!), most lehet:

7 responses to “Gombvarrás

  1. Kofa április 17, 2013 10:24 de.

    Mivel a hintben megadott dolog működött, gyanítom, ugyanazon a path-on már másik inode volt. Töröltél és újra létrehoztál? (A hint nélküli tippem is az volt, hogy már nem létezik az “aktuális” könyvtár.)

    • Mark április 17, 2013 5:14 du.

      Jaja, sokszor járok így, mert lusta vagyok. Már összecsesztem a local repót és egyszerűbb újraklónozni remote-ról; de közben ott maradt a bal sarokban egy terminál még az adott könyvtárban…

      Viszont ha már itt jártam, hadd tanuljak újat: Windowson ilyen nem fordul elő?

      • Peter Verhas április 17, 2013 7:46 du.

        Nem. Azért, mert nyilvántartja, hogy ki az aki használja az inode-ot (bár ugye ez a fogalom NTFS esetében nincs) és nem engedi, hogy töröld, mert fogja a cmd processz.

        Az ilyenek miatt is adódik, hogy egy WNT operációs rendszer lassabbnak tűnik (csak, hogy ne szaladjunk bele hitvitákba), mint egy unix hasonló vason.

  2. himadri április 22, 2013 12:08 de.

    Ez a bejegyzés így elég gyenge, még a megoldással sem világos. Elindultál egy könyvtárból, aztán beléptél s home-ba, majd vissza az eredeti könyvtárba, és azt mondod, így működik? Mi a hack ez???

    • Peter Verhas április 22, 2013 10:54 de.

      Bent voltam egy könyvtárban, amit közben véletlenül kitöröltem. Amikor ki akartam adni a mvn clean install parancsot, akkor a shell nem tudta elindítani, mert a default könyvtár nem létezett, és az kell neki. Ugyan létezett addigra egy másik könyvtár, amelyiket ugyanúgy neveztem el, mint azt amelyik közben már megszűnt, de ez nem segített a dolgon, mert az aktuális CWD (current working directory) az már nem létezett.

      Ha viszont beléptem a home könyvtárba, és onnan az újonnan létrehozott könyvtárba, akkor már volt CWD és működött a parancs.

      Más szavakkal a CWD nem a ~/github/aptools, hanem az egyik i-node a fájlrendszerben, amelyiknek a neve ~/github/aptools. Ha az i-node törlődik (persze a neve is), akkor a CWD hibás, nemlétező i-noda-ra mutat. Ha kiadok egy cd ~/github/aptools parancsot, akkor viszont a név alapján az az i-node lesz az új CWD amelyiknek most a neve ~/github/aptools.

      • himadri április 24, 2013 9:25 du.

        Köszi a magyarázatot, időközben én is rájöttem, csak az elején bosszantott, hogy nem láttam értelmét. Nagyon jó a bejegyzés és a blog, rendszeres követőd vagyok.

  3. Gábor Garami (@hron84) május 29, 2013 12:42 de.

    Valojaban nem kell kilepni az adott mappabol, a cd . vagy a cd $PWD mar epp elegge behelyettesiti, ugyanis a shell mindenkeppen megprobalja ilyenkor feloldani a ‘.’ mappat nevve, es majd abba fog chdir(2)-ezni

Vélemény, hozzászólás?

